2010. június 16., szerda

Jaegerndorfer BR 1163 (Bemutatás)

Pár hónappal ezelőtt vásároltam ezt a 1163-as modellt a Modell Kit Erkel utcai boltjában. Azért döntöttem úgy, hogy beszerzek egy ilyen gépet mert szükség volt az asztalon egy rendező mozdonyra. Mivel Osztrák témában építem a terepasztalt ez tűnt a legjobb választásnak.
Amikor kézbe vettem a dobozt először volt bennem egy kis félelem, hogy lehet nem csináltam jó üzletet a megvásárlásával mert ekkor a JC még egy alig ismert gyártónak számított. A modell doboza nem nagy, nem túl díszített és nincs is rajta túl sok információ. A mozdony egy biztonságos hungarocell tartóban fekszik amely egy műanyag fedővel van letakarva, ez kellőképp védi a mozdonyt a dobozban. Amikor kinyitottam a dobozt találtam benne egy részletes leírást, amelyben szerepelt a valóságban közlekedő 1163-as sorozatú mozdonyok pályaszáma és forgalomba állításuk dátuma. A kézikönyvben megtalálhatjuk a leírást, amely alapján könnyen szétszerelhetjük a modellt.
Térjünk a lényegre. Kezembe vettem a mozdonyt és nagyon meglepődtem, hogy rendkívül részletes a kidolgozása. Gyönyörű feliratok kerültek a mozdonyra, melyek olvashatóak. Ez számomra meglepő volt mert mint korábban írtam nem számítottam ilyen profi kidolgozottságra. Miután részletesen mindent megnéztem eljött az idő, hogy megtörténjen az első próba futás. Felkerült a pályára és elindítottam. Rendkívül csöndesen fut a gép és nagyon érzékeny az irányítása. Lassú tolatós mozgásokra kiváló. A mozdonyt LED-es világítással látták el, ami erőssen világít. Sötétben teljesen bevilágította a pályát maga előtt és hátra is erősen látható a vörös fény. Nagyon boldog voltam, hogy ez az akkor még feltörekvő modell gyártó ilyen kinccsel ajéndékozta meg a modellvasút rajongókat. Amióta megjelent a 1163-as szép sorban jelentkezett új modellekkel a JC. Már vásárolhatunk tőlük Railjet szerelvényt is és ÖBB 1822-es sorozatú mozdonyt is. Már digitális változatban is elérhetőek a modellek. Szívből ajánlom minden modellezőnek a JC termékeit, véleményem szerint megéri megvásárolni termékeiket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése