2010. június 17., csütörtök

Piko ÖBB 2016 (Bemutató)


Mielőtt bármiféle értékelésbe, bemutatásba kezdenék a modellel kapcsolatban, fontos tisztázni, hogy ez a mozdony a Piko Hobby sorozatába tartozik, ezt az ára is igazolja. Pár éve én még 15000 forintért vásároltam, azért mert úgy gondoltam ez a kivitel ennyiért a mai modell árak mellett nagyon kedvező. Ahogy nézegettem most nem 15000 forint hanem a legtöbb helyen 18000 forint körüli összegért vásárolható meg a mozdony. Első negatívumnak megjegyezhetjük, hogy a drágulással nem történt minőség javulás. Ezt visziszont ráfoghatjuk a gazdasági helyzetre.
Úgy gondolom, hogy a modell a hobby kategórián belül elég szépen kidolgozott gépnek számít. A feliratok az oldalán végig olvashatóak, a mozdony minden része tökéletesen megegyezik a valóságos járművel. A Piko törekedett az egyszerű kidolgozottság és a valósághű megvalósítás elérésére. Az egyszerű kidolgozottság egyik példája, hogy a korlátokat egyszerűbben oldották meg, gyakorlatilag csak kidomborodnak a mozdony alap vázából. Szerintem a mozdony legnagyobb negatívuma, hogy a hátsó vörös fényt egy kis piros koronggal oldották meg, így ez nem világít a mozdonyon, csak az első fehér fények. Számomra nagyon pozitív tapasztalat az, hogy a mozdony futása rendkívül csöndes és egyenletes.
Ha valaki szeretne vásárolni egy Herkulest otthonra akkor két gyártó terméke közül válogathat. Az előbb bemutatott Piko mozdony valamint a Roco által kiadott gép található a piacon. Fontos megemlíteni, hogy a Roco terméke 35000 forint körül vásárolható meg, viszont ők megoldották a hátsó vörös fényt is valamint a korlátokat, összegezve ők egy részletesebb modellt hoztak ki, viszont kétszer drágább mint a Piko mozdonya. Szereintem mindkettő lehet ugyanolyan élethű ha például ráakasztjuk a Roco ÖBB ingavonati szerelvényét. Sajnos én nem ismerem a Roco Herkulesét de szívesen olvasnék róla véleményeket, kérlek titeket ha valakinek van ilyen mozdonya írja meg nekem tapasztalatait.


4 megjegyzés:

  1. Szia!
    Kis kiegészítés, a TRIX is gyárt Herculest ugyanebben a festési variánsban, katalogusszáma: 22074. Árban 18000-20000 forint körül mozog.
    Csak így tovább!
    Üdv Pityu

    VálaszTörlés
  2. Szia Pityu!
    Köszönöm a tájékoztatást.

    VálaszTörlés
  3. Trix Hercules 18-20 ezerért?
    Én akciósan 30 ezerért látom a medikernél, listaára 33, viszont 3 változatban is kiadták és gyárilag dcc dekoderesek.

    Roco herkulest akciósan 25-26 ezerért már lehet venni, boltból.
    Van vagy 5 féle változatban, és hangdekoderes is van.
    kezdőszettből kiárusítva pedig 20 ezerért is meg lehet csípni, annyit pedig simán megér, mert igen szépen ki van dolgozva.

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok!

    Azt szeretném kérdezni hogy a mögé kapcsolt kocsi annak ki a gyártója?

    VálaszTörlés